Laureaci 2017
Krzysztof TOPOLEWICZ (BM) - w kategorii projektowanie
Most im. Kardynała Franciszka Macharskiego przez rzekę Wisłę
w ciągu Trasy Nowohuckiej w Krakowie
- mgr inż.
- Politechnika Gdańska, Wydział Budownictwa Lądowego
– dyplom 1986 r. - członek POIIB nr POM/BM/4984/01
- 1986 - 2007 Transprojekt Gdański – od asystenta projektanta do kierownika zespołu
- 2007 - 2011 Mott McDonald Ltd. – dyrektor biura projektowego
- 2011 do nadal – własna działalność gospodarcza
- Top Projekt - Kandydaturę zgłosił: Związek Mostowców RP O/Kraków
Bogusław PILUJSKI (BO) - w kategorii wykonawstwo
Most im. Kardynała Franciszka Macharskiego przez rzekę Wisłę
w ciągu Trasy Nowohuckiej w Krakowie
- mgr inż.
- Politechnika Wrocłąwska, Wydział Budownictwa Lądowego
– dyplom 1978 r. - Członek MOIIB nr MAP/BO/5802/02
- od 1978 r. Mostostal S.A. – projektant, mistrz budowy, kierownik budowy
- od 2003 r. Budimex Dromex – dyrektor oddziału infrastruktury komunikacyjnej
- od 2005 r. Strabag – dyrektor oddziału
- Laureat Nagrody I stopnia w konkursie PZITB "Budowa Roku 1999", Dyplo Honorowy za dzieło mostowe roku 2001 - Związek Mostowców RP, Nagroda PONTIFEX CRACOVIENSIS
- Kandydaturę zgłosił: Związek Mostowców O/Kraków
Statuetki „Małopolski Inżynier Budownictwa” za rok 2017 otrzymali Kol. Krzysztof TOPOLEWICZ w kategorii projektant oraz Kol. Bogusław PILUJSKI w kategorii wykonawstwo za „Most im Kardynała Franciszka Macharskiego przez rzekę Wisłę w ciągu Trasy Nowohuckiej w Krakowie”.
Most zlokalizowany jest w ciągu drogi ekspresowej S-7 na terenie miasta Krakowa tzw. „Trasy Nowohuckiej” od Węzła Igołomska do Węzła Rybitwy. Ta prze-prawa przez Wisłę złożona jest z dwóch niezależnych konstrukcji o długości po 706,0 m. Każdy z obiektów złożony jest z trójprzęsłowych estakad najazdowych długości po ok. 155,0 m oraz mostów podwieszonych, dwupylonowych o rozpiętości przęseł nurtowych 200,0 m. Wysokość pylonów wynosi 63,0 m. W pylonach zabetonowano siodła systemowe, przez które przewieszone są wanty. Każda wanta składa się z od 24 do 37 splotów w indywidualnych osłonkach. Najdłuższa wanta ma długość 105m, a całkowita długość splotów wantowych w moście wynosi ponad 280 km. Piękno przeprawy mostowej podkreśla ciekawa iluminacja.